Klimpark, centrum Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu Klimpark, centrum Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

Klimpark, centrum Kingston

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

02 Juni 2017 | Canada, Kingston

Donderdagochtend was het tijd om Montreal te verlaten. Ik was vroeg wakker en dat was nu geen probleem. Na eventjes Netflix te hebben gekeken, heb ik me aangekleed, ontbeten en mijn spullen gepakt. Ik had dr een puinhoop van gemaakt. Omdat ik in het bovenste bed sliep, was het niet handig om mijn spullen daar neer te leggen. Ik heb alles in losse tassen meegenomen naar de auto om later op de dag weer orde in de chaos te scheppen. Nu je wat langer uit een backpack moet leven, weet ik goed wat nu wel handig is en wat je beter niet kan doen. Een goede leer voor de vakantie naar Portugal deze zomer. De TomTom had ik ingesteld voor de plaats Rigaud, een uurtje rijden vanaf Montreal. Hier was een klimpark waarbij je gezekerd en al kan klimmen, klauteren en glijden door de bomen. Om elf uur was er een plekje vrij en kon ik samen met een stel, bestaande uit een Amerikaan en een vrouw uit Oekraïne, beginnen. Na een oefenparcour hebben we de gemiddelde geprobeerd. Deze was niet zo moeilijk, dus durfde ik daarna de hoogste/moeilijkste route wel aan. Het was inderdaad hoog, maar niet vervelend. Ik had ook betaald voor de extra zipline route waarbij er vijf waren inbegrepen. De tweede en vierde waren zo lang, dat je moest worden opgevangen door het personeel. De vierde zipline was langer dna 700 meter! Echt super gaaf. Na twee en een half uur klimmen vond ik het genoeg. Heb meerdere blauwe plekken opgelopen en beginnende blaren op de handen. Aangezien ik ook nog moet rijden, lijkt met het beter om te stoppen. Ik typte het adres is van het motel in Kingston, halverwege de weg naar Toronto. Omdat deze stop een andere richting op was, bleek het nog drie uur rijden. Na twee uur een stop gemaakt om te tanken en iets te drinken te halen. Vervolgens ging het laatste uur in. Nabij Kingston werd het drukker op de weg, maar goed te overzien. Al vrij snel vond ik het motel en heb ik ingecheckt. Het was inmiddels half zes geweest. Ik twijfelde of ik voor een rustig avondje ging, of toch Kingston ging verkennen. Ik moest immers ook mijn tas nog inpakken. Toch besloot ik op pad te gaan. Met de auto het centrum ingereden, was nog ruim zes kilometer, de auto geparkeerd en lopend verder. In mijn reisgids stond een leuk restaurantje, niet te duur. Ik besloot hier heen te gaan en dat bleek een goede keuze. Het is een brouwerij, overal bier en advertenties van bier, erg leuke sfeer. Ik koos voor alcoholvrij bier met een burger en die smaakte heerlijk. Na het eten heb ik nog even door het centrum gewandeld en hier en daar nog wat foto's gemaakt. Je kunt merken dat het seizoen nog net niet begonnen is. Toeristische dingen zijn allemaal gesloten. Maar desalniettemin genoten van het zonnetje en lekker gelopen. Tegen half negen had ik centrum wel gezien. Ik ben teruggelopen naar de parkeergarage, heb betaald voor de ticket en ben teruggereden naar mijn kamer. Eerst even gedoucht en vervolgens al mijn spullen uitgestald op bed. Ik had meer spullen en troep dan verwacht. Goed, na goed passen en meten zit het redelijk goed in de tas nu. Morgen lever ik de auto in en moet ik alles dus zelf mee kunnen nemen. Een hele uitdaging.

  • 02 Juni 2017 - 23:02

    Désiré:

    De laaste dagen.. wat een avontuur! :)
    Hoop dat je er nog even van geniet!

  • 03 Juni 2017 - 12:08

    Fvanvalen:

    nog even en je ben weer thuis veel plezier nog

  • 04 Juni 2017 - 10:32

    Meine A. Hofman:

    Dag Kristie, gisteren jouw verhaal gelezen en nog even een reactie plaatsen. Je hebt niet stil gezeten en veel bekeken en actief/sportief bezig geweest. Vandaag, 4 juni reis je met al jouw indrukken terug naar huis. We zien er naar uit! Nog één dag genieten in Canada en voor straks een goede reis. Tot morgen op Schiphol.

  • 04 Juni 2017 - 10:39

    José:

    Wat ben je toch een stoere dochter. Je hebt talenten van jezelf laten zien die niet iedereen kende van jou. Volgens mij heb je ontzettend veel geleerd, gezien en niet alleen van het land zelf maar ook van jezelf. Ben "ape" trots op je! Maar.... ben ook blij dat ik je morgen weer in m'n armen mag sluiten. Best lang voor een moeder hoor!!!!

  • 04 Juni 2017 - 12:11

    Marja:

    Hallo Kristie,
    Wat een avontuur, je hebt veel gedaan en gezien. Wij wensen je een goede reis terug naar Nederland.

    groetjes tante Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3059

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: