"Dierentuin" en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu "Dierentuin" en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

"Dierentuin" en Montreal

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

01 Juni 2017 | Canada, Montréal

Maandagochtend vertrokken we rond half tien. Onderweg naar de Ferry hadden we een eerste regenbui. Helaas was de Ferry net vertrokken en moesten we wachten op de volgende. Na een half uurtje konden we onze weg vervolgen. De eerste stop was rond twaalf uur. Iets voor Quebec maakte we de stop. Er moest getankt worden en gegeten. Na een sandwich en drinken konden we weer verder. Rond een uur of drie, toen er nog tachtig kilometer op de teller stond, maakte we een nieuwe stop, dit keer voor ijs. Hier zochten we een adres op voor een supermarkt vlakbij Montreal. Helaas begon het op het laatste stuk te regenen, en niet zachtjes. In de supermarkt hebben we eten gekocht voor in de avond en voor de volgende dag. De Duitse zou ergens anders slapen dan wij, en wilde afgezet worden. Helaas moest ik hiervoor omrijden, maar ze werd aardig boos toen ik tegengas gas, dat ik snel had van het is prima, ik zet haar af. Na een paar dagen kwamen we dr toch wel achter dat ze een heel ander type is en nog kinderlijk is. Dit heeft helaas voor wat kibbelingetjes gezorgd. Maar goed. Tegen zessen waren we dan eindelijk in het hostel. Ingecheckt en terwijl ik de auto parkeerde, heeft Matias pasta voor ons gekookt. Dit hebben we samen aan tafel met een Australische gegeten. De avond verliep rustig. Op de kamer kwam ik in gesprek met een Deense, en al pratend de avond doorgebracht.

De volgende dag hadden Matias en ik om half negen afgesproken om te ontbijten. We zouden naar een soort dierentuin gaan waarbij je met je eigen auto het park in moet. Hij had de dag van te voren al wortels gekocht, omdat hij had gelezen dat je vrij was om dieren te voeren. Naar het park was het ongeveer anderhalf uur rijden. Aangezien de meeste weten dat ik bang ben voor dieren, was dit in het begin zeker een opgave. De dieren komen namelijk echt dichtbij en likken aan de ramen. Het is niet toegestaan om deuren te openen. En ramen mogen alleen tot de helft. Het was rustig in het park en we hebben rustig het park verkent. Hij zo blij als een kind en voerde de dieren, sprong van de voorbank naar de achterbank en bleef maar foto's maken. Ondanks dat het begin eng was, was het een leuke ervaring. We hebben nu tenminste de beer en de moose gezien, helaas niet in het wild, maar toch. Rond half een waren we klaar met de ronde en reden we terug naar Montreal. Onderweg smeerde hij de boterhammen en hebben we geluncht in de auto. Helaas begon het nu te regenen, en niet zachtjes. Door de slechte wegen was er veel aquaplaning op de weg. Hierdoor werd het zicht erg slecht. En daarbij kwam ook dat het water van de andere kant van de weg ook op de auto spatte, extra opletten geblazen. Na ook nog in de file te hebben gestaan, waren we rond half drie weer terug. Ik vond het leuk het thuisfront even te bellen. We hadden een half uur later afgesproken om dan de ondergrondse stad te bekijken. Er ligt hier een ondergronds netwerk dat erg lang is. Als je zou willen zou je je de hele dag kunnen vermaken onder de grond met winkels, musea en dergelijke. We hadden wat problemen met het vinden van de juiste locatie, maar dat ging uiteindelijk goed. Eerst even ijs gegeten en vervolgens wat winkels bekeken, naar mijn mening niet echt bijzonder. In het winkelcentrum hebben we ook gegeten en zijn daarna terug gelopen naar het hostel. Hier samen een biertje gedronken en hij is daarna naar het circus gegaan. Ik heb mijn was gedaan en ben een stuk van downtown gaan verkennen, aangezien het nu droog was. Wat foto's gemaakt, wat kleine dingen gekocht en terug gegaan en gedoucht.

Vandaag, woensdag, zou Matias verder gaan met zijn trip. Voor de laatste keer ontbeten we samen en liepen we naar het metrostation, waar we "afscheid" namen. Ondanks dat je elkaar natuurlijk niet zo goed kent, ging het behoorlijk goed. Vaak met gedachte op dezelfde hoogte. Wel zo makkelijk. Ik vervolgde mijn weg naar een markt in het noorden van de stad. Sommige hadden het heel bijzonder gevonden, ik vond het een beetje tegenvallen. Via Little Italy teruggelopen, koffie gehaald en op naar het metrostation. Volgende halte, Mont Royale. Dat is de berg hier in de stad waar je een goede view hebt over de stad. Helaas zat er niets anders op dan te lopen. Normaal niet erg, maar ik was te warm gekleed. De voorspellingen zeiden 15 graden met regen, maar het was rond de 25 met een strakblauwe lucht. Het is niet dat ik daarover klaag, maar het is wel frustrerend als je dan de verkeerde kleding aan hebt. Voordat ik de berg op klom, had ik een lunch gekocht met wat fruit. Dit heb ik boven op de berg, met op de voorgrond de pamaromaview van Montreal opgegeten. Even prettig om bij te komen. Met een klein half uurtje de weg terug ingezet, die overigens een stuk sneller ging. Via het kunstmuseum met de metro naar het oude gedeelte van de stad. Je kon merken dat dit in trek was bij toeristen. Alles was goed aangegeven met bordjes, omdat ze flink aan het verbouwen zijn daar. Ik heb daar een beetje rondgelopen, foto's gemaakt en even uitgerust op een bankje. Toen besloot ik tegen vieren een basiliek, tegen betaling, te bezoeken. Of het de zes dollar waard vind, kan ik niet zeggen, maar het was wel heel groot en best heel mooi. Ik vervolgde mijn weg daarna naar een ander gedeelte van de ondergrondse stad. En tegen half zes volgde ik mijn weg naar een restaurant die ik in mijn reisgids had zien staan, een Italiaans restaurant. Door het nog steeds mooie weer kon ik buiten zitten op het terras en bestelde ik penne bologese, heerlijk. Rond half zeven liep ik naar het hostel, omdat ik op zoek was naar een plek met internet, want ik wilde opzoeken hoe en wat ik de volgende dag zou doen. De motel had ik al geboekt, nu nog op zoek naar een activiteit. Al snel kwamen dr meer dames binnen lopen en kwam dr van zoeken niets meer van. Samen met een Duitse ben ik nog een ijsje wezen halen. Daarna nog gekletst met verschillende dames, gezellig. Tegen tienen gedoucht en naar bed gegaan. Ik was aardig moe. Mijn telefoon vertelde me dat ik meer dan 20 kilometer heb gelopen ..

Het is nu donderdagochtend en daarmee zijn de laatste dagen hier helaas aangebroken. Nog een paar dagen genieten hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 3054

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: