Laatste (zonnige) dag Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu Laatste (zonnige) dag Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

Laatste (zonnige) dag Ottawa

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

25 Mei 2017 | Canada, Ottawa

Woensdagochtend had ik mijn wekker gezet om tien over zeven. Ik wilde vandaag het parlement bekijken, dus moest ik op tijd arriveren om een ticket te bemachtigen. Ook had ik besloten om mijn was te doen, aangezien hier de mogelijkheid was. Voor het ontbijt snel wassen, zodat het na het ontbijt klaar was en ik het in de droger kon doen. Rond acht uur kon ik op pad en heb ik een fiets gehuurd bij de hostel. Het koste hier maar 25 dollar per dag. Op de fiets naar de ticketlocatie, waar inmiddels zich zo'n dertig mensen al hadden verzameld (en het was pas kwart over acht). Al snel liep de rij voller. Achter mij pakte een meisje een boek om te lezen, dat was nog niet zo'n gek idee, dus heb ik mijn iPad ook maar gepakt om te lezen. Iets verder in de rij stonden Nederlanders. Het was voor het eerst sinds vrijdag dat ik weer Nederlands hoorde, heel vreemd. Om negen uur gingen de deuren open en binnen vijf minuten had ik een ticket, helaas niet voor de eerste, maar voor de tweede tour, die van 10.20 uur. Ik mocht mijn backpack ook niet meenemen. Dus ik heb een klein rondje gefietst, heb mijn tas afgeleverd, was uit de droger gehaald en ben weer op de fiets gestapt naar het parlement. Eerst weer door de strenge airportbeveiliging, om vervolgens een drie kwartier te luisteren naar de tourguide. Het was best interessant, en zeker de moeite waard. Hij vertelde dat begin volgend jaar het gebouw voor tien jaar gaat sluiten voor renovatie, dus ben mooi op tijd. Daarna ben ik weer naar het hostel gegaan om mijn tas op te halen. Ik ben richting het noorden gefietst, eerst langs een soort foodhal, maar dan verspreid over vele kraampjes en niet allemaal in een gebouw. Hier heb ik mijn lunch gehad. Even tussenstop bij de wc en daarna door naar de andere gebouwen. Hier waren veel minder toeristen, omdat het lopend niet te doen is om daar heen te gaan. Aan deze kant was een kleine waterval, het huis van de minister en meer gebouwen van de ambassade. Niet allemaal even bijzonder, maar wel leuk. Op de fiets ging het ook prima. In mijn reisgids staat dat ze trots zijn op hun fietspaden, ik heb er wel geteld eentje gezien. Voor de rest moet je tussen de auto's door fietsen. Als je linksaf wil, sta je gewoon in de rij, net als een auto. Tegen twee uur was ik weer terug in het centrum van Ottawa en heb ik de stuw even bekeken. Gister stond er bijna geen water in, nu was die tot zijn hoogste punt! In principe had ik nu alle hoogtepunten van Ottawa wel gezien. Heel vreemd, want het is de hoofdstad van Canada, maar met anderhalve dag heb je het wel gezien. Omdat het lekker weer was, kocht ik een milkshake en ben ik in het park gaan zitten met een puzzel. Erg ontspannend. Op dit moment laat mijn lichaam me helaas in de steek. Mijn rechterknie doet pijn bij het traplopen en ik ben ontzettend moe. Maar ik mag niet klagen, ik ben op vakantie .. Tegen half vijf heb ik mijn fiets weer gepakt en ben ik naar Chinatown gefietst. Volgens internet moest het een hele happening zijn. Echter, dit viel een beetje tegen. De entree was mooi, maar dat was het dan ook. De meneer van het hostel raadde aan om daarna te fietsen naar de rivier, om vanuit daar terug te fietsen naar het centrum. Dat vond ik een goed idee, dus heb ik een route van zeven kilometer gefietst. Ik had al bedacht waar ik wilde gaan eten, dus via een smal weggetje kwam ik tegenover het restaurant uit, en dat zonder gebruik van gps. Het was een Italiaans restaurant. Ik had gister iemand daar pizza zien eten, en daar had ik zin in vandaag. De pizza was lekker. Daarna een koffie gedronken, die ze vergeten zijn te rekenen, niet erg. Tegen zeven uur was ik klaar met eten heb mijn fiets voor de laatste keer gepakt en ben ik naar het hostel gefietst. Mijn fiets ingeleverd en ben nu op de kamer, alleen. Ik wil morgenochtend redelijk op tijd vertrekken, maar ik heb er weer een puinhoop van gemaakt. Dat komt door te weinig ruimte, of teveel spullen .. Maar omdat ik echt moe ben, denk ik dat ik het vanavond rustig aan doe en gewoon Netflix ga kijken of zo. Morgenvroeg de trip naar Québec City!

  • 27 Mei 2017 - 21:45

    Fvanvalen:

    hoi Kristie dat was weer een volle dag tot de volgende keer Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 3064

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: