BBQ en Scarborough Bluffs - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu BBQ en Scarborough Bluffs - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

BBQ en Scarborough Bluffs

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

04 Mei 2017 | Canada, Toronto

Dinsdag begon rustig. Na het ontbijt ben ik met de Spaanse naar een winkel gelopen speciaal voor wijn. De Belgische is vandaag jarig en we wilden haar een klein cadeautje geven. Nu is het zo dat de alcoholgrens in dit gedeelte van Canada 19 jaar is. Zij mocht dus niet mee naar binnen. Vervolgens begon school om half twee. De eerste les was niet echt boeiend, we moesten onze eigen wereldreis samenstellen. Was even in shock, dacht dat ik weer terug was op de basisschool. Zometeen moeten we hier een presentatie over geven (donderdag). De les in de middag was erg leuk. We hebben vijf nieuwe mensen in de klas, allemaal dames, waaronder ook een Nederlandse. Best prettig om weer even in je eigen taal te kunnen spreken. Ook al merk je dat je veel Engelse woorden gebruikt en snel overschakelt naar het Engels. Vele klasgenoten zitten ons ook raar aan te kijken, omdat ze er gewoon helemaal niets van begrijpen.

Na de les zouden we gaan eten met de jarige. Zij had een Koreaans restaurant uitgekozen ergens midden in de stad. Een leuk tentje, en niet al te druk. Omdat ik nog nooit Koreaans had gegeten, besloot ik maar te gaan voor het meest eenvoudige op de kaart, bimbimbob. Was goed te eten, een goede keuze. Tegen half tien waren we terug in de residentie. Twee van de vijf moesten nog minimaal een uur reizen naar huis, dus vandaar dat we het niet laat konden maken.

Gister (woensdag) was het eindelijk weer mooi weer. In de ochtend scheen de zon al en begon het al lekker weer te worden. De Zwitser vroeg dinsdag al of we met een aantal naar Scarborough Bluffs konden gaan. Dus na de les zijn we eerst gaan lunchen, omdat we moesten wachten op een aantal die nog les hadden. Vervolgens hebben we de metro gepakt en zijn we afgereisd naar het oosten. Een best lange trip, het park is ook niet meer in Toronto, maar in een stad daarnaast. Toen we de metro uitkwamen bleef er iemand achter in de metro, omdat de deuren dit keer heel snel sloten. Hierdoor moesten we wachten totdat ze de metro weer terug kon pakken, zodat we verder konden gaan. Nadat we ook nog een kwartier in de bus hadden gezeten, kwamen we op de plaats van bestemming. Een prachtig uitzicht over Lake Ontario, het meer dat grenst aan de VS. Met de blauwe lucht op de achtergrond en de stilte om ons heen was het prettig om daar even te verblijven. We stonden boven aan een heuvel en moesten als een soort klimmer naar beneden, maar omdat het de afgelopen dagen veel geregend had, was het af en toe best spannend. Beneden aan de heuvel hebben we nog even relaxt gezeten op een picknickbank en genoten van het uitzicht.

Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar het centrum van Toronto. Uiteindelijk hebben we hier met zijn vieren gegeten en wilde een van de dames shoppen. Wij zijn toen braaf meegelopen. De winkels in dit winkelcentrum zijn of heel duur, of goedkoop zoals de HenM, niet echt mijn winkels. Tegen een uur of half negen ben ik met de Spaanse en de Nederlandse naar onze residentie gelopen. De Nederlandse mocht mee naar binnen, nadat ze een foto hadden genomen en haar paspoort hadden gezien. De veiligheid in dit gebouw is prima! Later op de avond had de Zwitser ons, de Nederlandse dames, uitgenodigd om naar een pub te gaan. Vanwege de leeftijdsgrens mochten de anderen niet mee. Tegen tienen waren we bij de pub, die meer een club bleek te zijn, Crocodile Rock. Op woensdag is al het bier twee euro vijftig. De eerste keer voor mij Canadees bier. Niet echt bijzonder, Nederlands bier is beter vind ik. Tegen twaalfen vond ik het wel prima geweest en ben ik met de metro naar mijn kamer gegaan. Ondanks dat Toronto een hele grote stad is met veel mensen, kun je hier prima in je eentje rondlopen in de avond. Tegen half een weer terug, snel gedouched en in bed gaan liggen. Het vreemde was dat ik even contact had met het thuisfront die al weer wakker was. Voor mij moest de nacht nog beginnen. Het waren twee drukke, maar vooral gezellige dagen!

• 05 Mei 2017 - 17:12

Fvanvalen:

hoi Kristie fijn dat het zo goed gaat en heel veel bekijkt liefs Opa en Oma