WEEKEND - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu WEEKEND - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

WEEKEND

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

01 Mei 2017 | Canada, Toronto

Schandalig. Ik heb nog helemaal niets laten weten over het weekend, niet dat veel mensen dr nu echt op zitten te wachten, maar toch.

Zaterdag was het redelijk weer. Niet echt koud, maar wel bewolkt. Samen met de Spaanse ben ik op pad geweest. Eerst hebben we de metro gepakt naar Sherbourne. Hier zouden we aan de hand van onze studentenpas van EC een andere pas kunnen maken waarmee we korting kunnen krijgen op een maandpas voor de metro. Erg omslachtig allemaal. Ik heb nu vier pasjes, waarvan ik er nu maar eentje kan gebruiken. Daarna zijn we naar de Kensington markt geweest. Hier verkopen ze echt van alles, voornamelijk alternatieve kleding, fruit en naar mijn mening veel troep. In eerste instantie dachten we dat het een markt was in een hal, maar dat bleek niet zo. Via deze verschillende winkeltjes liepen we eigenlijk direct over in Chinatown. Ik heb nog nooit zoveel verschillende Chinese restaurants bij elkaar gezien. Het was lunchtijd en hebben gekozen voor een burger, in plaats van Chinees. We konden geen Chinees meer zien. Na de lunch zijn we naar de graffiti alley gelopen. Hier zijn veel tekeningen en tags te vinden van allerlei soorten en maten, maar vooral heel erg kleurrijk. Een muur had zoveel tekeningen dat ik er langs ben gelopen om dr een filmpje van te maken. Iedere keer als je weer keek, zag je weer iets anders. Tegen half drie zijn we naar Air Canada Centre gegaan met de metro, om te kijken voor een voetbalshirt voor mijn (kleine) broertje. Helaas zonder succes, want 130 dollar voor een shirt ging zelfs mij iets te ver. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de residentie, waar we gegeten hebben, samen met mijn kamergenoot. Aangezien we ruim twaalf kilometer hadden gelopen, hadden we niet veel zin meer om iets te doen. Dus heb ik Netflix gekeken, ook heel belangrijk.

Zondag begon rustig. Ik moet over een week, zaterdag, deze residentie uit, omdat ie dan geboekt was voor iemand anders. Dat wist ik gelukkig thuis al. Ik heb voor de twee weken hierna een appartement via Airbnb. Ik wilde een kijkje gaan nemen waar die zou liggen in Toronto, omdat ik eventueel ook een andere optie had om naar toe te gaan. Het appartement ligt verder uit het centrum, maar direct naast de metro, waardoor ik evenveel reistijd heb als nu. Tegen de lunch was ik weer terug, omdat ik een groot winkelcentrum tegen kwam waar ik even ben blijven plakken voor koffie. In de middag, tegen vieren, zijn we naar de bioscoop gegaan. Naar de film The Circle. Een leuke film, maar niet bijzonder. We hadden voor vandaag verder niets gepland, omdat het erg koud was. Het was slechts vijf graden, maar door de wind was de gevoelstemperatuur min een. Gisteravond heb ik ook Netflix gekeken en ben ik vroeg gaan slapen. Het vermoeidheidsprobleem is hier helaas niet minder ..

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 3053

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: