De eerste schooldagen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu De eerste schooldagen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

De eerste schooldagen

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

27 April 2017 | Canada, Toronto

Wow! De dagen gaan heel snel en zie dat ik zelfs voor twee dagen moet typen nu. Gister begon de dag helaas met regen, niets aan te doen. Ik had pas om half twee les en had om half twaalf afgesproken met twee dames om samen te gaan lunchen, dichtbij school. Onder in een winkelcentrum was een grote open plek met tafels en stoelen. Omringd door allerlei verschillende eettentjes, van Amerikaans tot Japans, voor ieder wat wils.

Om half twee begon de 'elective' class. Zo noemen ze de extra lessen die je hebt geboekt. Ik zit in een klas waarin de nadruk ligt op het vergelijken van verschillende culturen. Opzich wel aardig, maar er zitten ook mensen in de klas die beginnen met Engels spreken, het verschil is erg groot. Na deze les begon de echte klas, in level advanced. Een docente uit Canada. In het begin moest ik even wennen aan de manier waarop er wordt lesgegeven. Ze leggen een klein deel uit en geven je een opdracht om die samen met je partner, of in een drietal, te bespreken. De nadruk ligt echt op het spreken, waar ik voor kwam. Mijn klas bestaat uit tien mensen, waarvan acht dames. Nationaliteiten zijn dit keer Korea, Japan, Colombia, Brazilië, Zwitserland en Duitsland. De les ging uiteindelijk snel voorbij, enige nadeel. De les is pas klaar om half zeven. Snel naar de residentie om te dineren. Daarna heb ik niet veel meer gedaan. Wat gesproken over de verschillen tussen Japan en Nederland met mijn kamergenoot. Tweede nadeel, ik heb al direct huiswerk. Een essay schrijven over het feit of criminelen kunnen veranderen ter ja/nee.

Vandaag (voor jullie gister) begon vroeg. Half zeven er uit om om zeven uur te ontbijten. School begint immers om 8.15 uur. Mijn klasgenoten hadden me al gewaarschuwd voor deze man. Hij zou vooral saai zijn en veel over zichzelf praten. Ik vond het eerlijk gezegd meevallen, maar ze zeiden dat hij vandaag goed te pas was. Ook hij had dezelfde manier van lesgeven, alleen meer de nadruk op grammatica. Na het bespreken van de vragen in groepjes vroeg hij mij voor in de klas te gaan zitten en gewoon een van de vragen hardop te beantwoorden. Beetje eng, maar goed, je wordt er waarschijnlijk snel beter in! Ook deze man gaf ons huiswerk mee. We moeten een 25 minuten durende film kijken en daar een minimaal 200 woorden samenvatting van maken. Ook moet er een paragraaf gemaakt worden uit een boek. Best veel .. Maar goed, als je iets wil, moet je dr iets voor over hebben.

Na de les ben ik met vier anderen, allemaal klasgenoten, wezen lunchen in een ander winkelcentrum, maar met dezelfde opzet. Daarna naar de residentie gegaan en geprobeerd mijn essay te schrijven, maar besloot om toch eerst te appen en vervolgens een uur met het thuisfront te bellen. Niet dat ik het nodig had, maar wel prettig vond om weer even Nederlands te kunnen praten en het was vooral gezellig. Toen was het tijd voor het diner en ben ik samen met mijn kamergenoot gaan eten. Daarna eindelijk een start gemaakt, en ook mijn essay afgerond.

Later op de avond ben ik samen met de Spaanse naar een groot winkelcentrum geweest. Deze is zo groot dat het zelfs twee metrostations bevat! Het is meer een winkelcentrum met kleding. Heel veel andere dingen, behalve tien keer een Starbucks, heb ik niet gezien. Op de terugweg hebben we, met een verse smoothie, de metro gepakt. Nu is het inmiddels half tien en ga ik zo slapen. Genoeg gedaan vandaag, op naar morgen.

See you next time!

  • 28 April 2017 - 16:30

    Fvanvalen:


    hoi Kristie zo te lezen heb je een druk programma maar dat zal wel lukken groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 3051

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: