Test, test - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu Test, test - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

Test, test

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

25 April 2017 | Canada, Toronto

De maandag begon al vroeg. We moesten om 08.15 op school zijn. Al met al duurt het zo'n half uur om bij de school te komen met de metro. Als eerste werd er direct een speaking test gedaan. Niet zo moeilijk, je moest jezelf introduceren. Vervolgens moest er een writing test gedaan worden. Van tevoren moest ik thuis al een proeftoets maken en op basis van deze drie uitslagen werd je ingedeeld in een klas. Mijn level is advanced, een level onder het hoogste level. Ik weet dat ik in ieder geval samen met twee Braziliaanse dames in de klas zit. Tijdens de lunch zijn we met negen mensen gaan eten in er Japans/Koreaans restaurant, was lekker! Je krijgt hier standaard water geserveerd bij je eten, weliswaar kraanwater, maar het is gratis. Het water smaakt hier, in vergelijking met Nederland, erg chemisch. Ook als je de douche aanzet, ruikt het vreemd.

Goed. Aan het einde van de schooldag zijn we met zeven mensen, deels dezelfde en deels andere, naar High Park geweest. Dit ligt aan de buitenrand van Toronto. Dit park is enorm groot en mag je ook doorheen met de auto. In het park zijn momenteel de cherry blossems in bloei. Mooi om te zien. De temperatuur hier is goed. Rond de achttien graden met een strakblauwe lucht. We hebben op het gras kunnen zitten en spelletjes kunnen spelen. Een jongen uit Korea heeft ons drie spellen geleerd, wat met handen en voeten uitgelegd moest worden, omdat zijn Engels nog niet zo goed is.

Rond zeven uur keerden we terug en rond half acht was ik weer thuis. Even nog snel iets eten en dan naar de kamer. Een lange dag! Ik had gisteravond ook geen zin meer om iets te schrijven, dus vandaar.

Vandaag begint het programma dan echt. Ik moet om half twee aanwezig zijn. Ik heb dus de hele ochtend voor mezelf. Nog even bedenken wat ik precies ga doen. Misschien even sporten of anders even de winkels bekijken. Ik geloof in ieder geval dat we met een aantal gaan lunchen!

To be continued.

  • 25 April 2017 - 20:26

    Fvanvalen:

    fijn dat het goed gaat Opa en Oma

  • 25 April 2017 - 20:33

    Marleen:

    Hoi Kristie, wat leuk om hier jouw avonturen te lezen! Heel veel plezier in Canada! Hopelijk blijft er genoeg tijd over om de mooie omgeving te ontdekken. Ik herinner me in Toronto nog de cn-tower, heb ik nog op een glazen plaat gestaan bovenin, ga je vast ook doen :) Geniet van je avontuur en succes! Liefs Marleen

  • 25 April 2017 - 20:58

    Manon:

    Super leuk om zo een beetje te volgen wat bezig houd daar! :)

  • 25 April 2017 - 21:59

    José :

    Leuke verhalen hoor! Klinkt wel gezellig. Lekker weer ook. Succes op school!

  • 26 April 2017 - 17:02

    Gerdien:

    Hoi Kristie!
    Hanneke gaf mij net je blog door dus kan ik daar ook op meegenieten! Leuk om te lezen wat een ander meemaakt in het buitenland. Het klinkt goed allemaal! Veel succes (lekker hoog niveau ingedeeld zeg;)
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3055

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: