Weekend New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu Weekend New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

Weekend New York

Door: Kristie

Blijf op de hoogte en volg Kristie

16 Mei 2017 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag was mijn verjaardag. Toen ik mijn telefoon opende, had ik al meer dan twintig persoonlijke berichten ontvangen, erg leuk. Snel ontbeten, helaas niets bijzonders, want daar was geen tijd voor. Op school werd ik gefeliciteerd door de halve klas. De les begon en in de pauze hadden ze 23 kaarsjes op een gekochte cake geplaatst en hebben ze voor me gezongen. Dit bleef niet bij een keer, iedere keer dat iemand de klas weer binnen kwam, begonnen ze opnieuw. Totdat er tien keer gezongen was. Na de les hebben we tickets gekocht voor de Blue Jays, de honkbalvereniging hier. Vervolgens ben ik met de Zwitser en de Nederlandse wezen lunchen. Ik mijn zelf meegebrachte bagels. We zijn met zn drieën nog even inkopen wezen doen voor in de bus en zijn daarna opgesplitst. Ik was rond half vier thuis en heb even met het thuisfront gebeld. Sanne en Thom kwamen omstebeurt ook thuis van het werk en zo heb ik iedereen weer even gesproken. Daarna besloot ik mijn tas te pakken voor het weekend New York. Daarna naar het winkelcentrum gelopen om te eten. Tegen acht uur verliet ik het appartement om naar de verzamelplaats te gaan. Na een snelle paspoortcontrole mochten we de bus in. De eerste stop, de Amerikaanse grens. Ma anderhalf uur rijden bereikten we de grens. In de bus werd al een formulier uitgedeeld aan alle Europeanen, wij moesten verplicht deze invullen en zes dollar betalen voor een VISA. Gelukkig was iedereen goedgekeurd en mochten we allen door. Rond twaalf uur was de volgende stop. In tussentijd had ik een deel van een film gekeken op Netflix. Even de benen strekken en naar de wc en dan verder in de bus. Ik probeerde te gaan slapen, maar helaas is dat niet echt gelukt, ben een aantal keren weggedommeld, maar dat was het. Half vier was de laatste stop voor het hotel. Even gauw naar de wc en terug in de bus. De Zwitser wilde graag van plaats ruilen, zodat hij tegen het raam aan kon liggen. Voor mij bleek het achteraf iets minder prettig, want degene voor mij had haar stoel te ver naar achteren gedaan, waardoor ik er niet goed tussen paste. Nog anderhalf uur slaap kunnen pakken en werd wakker rond een uur of zes. Het was inmiddels licht aan het worden, maar het regende ontzettend hard. Tegen zevenen kwamen we aan bij het hotel. Wij zouden niet inchecken, maar mochten hier wel onze spullen achterlaten. We kregen een half uur de tijd om ons op te frissen en om door te gaan.

Tegen half acht vertrokken we naar New York. Het hotel ligt ongeveer een half uur weg van New York. Omdat het regenachtig is, konden we nog niet veel van de skyline zien. We begonnen in de Terminal om te lunchen. Rond half tien moesten we verzamelen en liepen we gezamenlijk naar Times Square. Nu hadden ze al gezegd dat Dundas Square het broertje is van de Times Square, dat kan ik wel bevestigen. Dundas Square in Toronto is hier niets bij. We kregen de vrije hand tot drie uur. Dan zou de bus weer vertrekken naar het hotel om in te checken en even te rusten. In tussentijd hebben we wat souvenirshops bekeken, de MenM store, de Hershey store en wat kledingwinkels. We besloten daarna om de metro te pakken naar Wall Street. Leuk om gezien te hebben, maar vind het zelf niet echt bijzonder. Ook hebben we de Amerikaanse stock market gezien. Vanuit hier zijn we doorgelopen naar de vroegere standplaats van de Twin Towers, waar nu twee enorme grote monumenten staan. Best indrukwekkend om te zien. Via een soort winkelcentrum zijn we teruggegaan richting downtown. Rond vier uur hebben we koffie gedronken, bij jawel de McDonalds. Keurig op tijd waren we weer terug bij de verzamelplaats. Met het openbaar vervoer deden we er ongeveer een half uur over. Bij het inchecken werd duidelijk dat ik samen met de Colombiaanse, een Hongaarse en een Franse op de kamer lig.

Om half zeven werd er weer verzameld. Dit keer om in de avond Times Square te bezoeken. Helaas regende het nog steeds. Vanaf nu mocht je zelf bekijken wat je ging doen. De tourguide vroeg of er mensen bij waren die wilde bowlen. Dat leek ons een goed idee, aangezien het toch regende. Als eerst hebben we een stuk pizza gegeten als avondeten. Bij de bowlinghal moesten we een half uurtje wachten. We waren met negen personen verdeeld over twee banen. We konden een ronde spelen en ik werd eerste in mijn baan, maar ook totaal. Na het bowlen zijn we naar Times Square gelopen en hebben we met verbazing staan kijken naar de vele schermen. Later, toen we in het hotel waren konden we zien waar de schermen staan, zo vel werd een deel van de hemel verlicht. Om tien uur vertrok de bus naar het hotel. Snel douchen en proberen wat slaap te pakken.

Om zeven uur klonk de wakeuppcall door de slaapkamer. We hadden vanaf nu anderhalf uur de tijd om ons aan te kleden en te eten. Half negen zou de bus vertrekken en zou die ons afzetten bij Top of the Rock. Van de 67e verdieping kun je prachtig uitkijken over the Big Apple. Er is nog een mogelijkheid om van het uitzicht te genieten, namelijk de Empire State Building. Maar de tourguide zei dat we beter niet daarop konden gaan, dan ben je dr wel op geweest, maar kan je dr geen foto's van maken. We hadden een half uur om allerlei selfies en panorama's te maken. Daarna de bus in om naar Central Park te gaan. We hebben hier een ronde door heen gelopen. Onder andere stukken gezien vanuit de films Home Alone en Madagaskar. Vervolgens heeft de bus ons over de Manhattanbrug naar de andere kant van de stad gebracht. Hier konden we vanuit de wijk Brooklyn Manhattan zien. We zijn over de Brooklynbrug teruggelopen naar Manhattan. Vervolgens onze weg vervolgd naar de pier. Vanaf hier hadden we drie kwartier vrije tijd om lunch te halen en te eten. Om twee uur zou de boot vertrekken naar het Vrijheidsbeeld. De tocht over het water duurde een uur. Vanaf het water was het leuk om foto's te maken. Helaas begon het bij het naderen van het beeld een beetje te regenen, maar ondanks zijn de foto's goed gelukt. Toen we om drie uur van de boot afgingen, konden we meegaan met de groep, maar die gingen naar Wall Street. Wij besloten een kleine pauze in te lassen en een koffie te drinken bij de Starbucks. Na een klein halfuur hebben we onze weg vervolgd naar de City Hall en Broadway. De bus zou ook weer bijna vertrekken dus hebben we ons verzameld bij de bus. Die zou ons nu brengen naar Greenwich, Soho, Little Italy en Chinatown. De tourguide heeft ons er snel doorheen geleid met wat informatie. Na de tour van een uur konden we zelf beslissen wat we wilde gaan doen en hadden we anderhalf uur de tijd. Aangezien het tijd was voor het diner, besloten we bij een Italiaan te gaan eten, lekker en snel. Na het eten nog een paar souvenirwinkeltjes bezocht en hebben we onze weg gezocht naar de bus, die om half tien zou vertrekken naar het hotel. Het was niet verplicht om mee te gaan, maar de optie was er. Wij moesten in ieder geval mee terug, omdat wij ons hadden aangemeld voor een tour met de limousine. Het koste wel wat dollars, maar ja hoe groot is de kans dat je dit nog een keer gaat doen? Om elf uur vertrok de limousine vanaf het hotel. We konden zelf drinken en eten meenemen. Helaas waren er iets teveel mensen in de limousine, waardoor het comfort helaas een beetje weg was. Maar de tour zelf was erg leuk en zeker de moeite waard. In drie uur tijd werden we rondgereden door in New York en hebben we meerdere stops gemaakt. Doordat het al later op de avond was, was het vaak rustig bij deze stops en konden we gemakkelijk foto's maken. Om twee uur werden we door de chauffeur afgezet, op verzoek, bij de Walmart. Deze is 24 uur per dag open en we wilde graag zien of er mensen zouden rondlopen en welke mensen er zouden lopen. Jong, oud, Amerikaanse of niet, dr liepen mensen genoeg. Als eerste liepen we naar de wc's waar we werden aangestaard door twee meisjes, nog geen tien jaar oud, beide op een fiets .. En dat op een zondagavond om twee uur in de nacht. Rond kwart over twee hadden we het wel gezien en hebben we te voet de weg naar het hotel genomen. Snel tandenpoetsen en slapen. Wakeupcall is op maandag hetzelfde als zondag.

Op een of andere manier had een van de kamergenoten haar alarm al om zes uur gezet en vond ze het leuk om die iedere tien minuten af te laten gaan. Met als gevolg dat ik maar drie uur kon slapen. Ook vandaag hadden we weer anderhalf uur, maar moesten we ook onze tas pakken. Om half negen vertrok de bus naar een outlet store, meer een outlet stad. Het terrein was best heel groot, met veel bekende merken. Ik liep samen met de Colombiaanse op. Totdat de tijd bijna op was en we andere prioriteiten hadden. We zijn toen gesplitst en vervolgde we onze eigen weg. Rond kwart over twaalf moesten we weer verzamelen en reden we verder richting Canada. Tegen half vier maakten we een stop om alvast te eten. Tot aan Toronto zouden we niet echt de mogelijkheid hebben. Bij de grens is het niet mogelijk om te dineren. Na de stop speelden we twee spelletjes in de bus. Woorden door fluisteren en daarna themaliedjes raden van films. Leuk, maar vooral erg gelachen met zn allen. De procedure voor het binnentreden van Canada is minder moeilijk dan Amerika. Dit formulier had ik ook al moeten invullen toen ik bij vliegtuig het land binnen kwam. Deze grens is een stuk makkelijk te passeren, in contrast met de Amerikaanse grens. Na de grens was het nog anderhalf uur tot aan Toronto. Onderweg deelde de tourguide de presentjes uit. Waaronder Skittles voor mij, omdat ik had gewonnen met bowlen. Om negen uur waren we terug in Toronto. Het meest vreemde was dat ik me gewoon thuis voelde toen we aankwamen. De Zwitser wilde nog wat eten dus hebben we even snel de Subway bezocht. Daarna hebben we de metro gepakt naar mijn appartement. De Zwitser zou meegaan, omdat hij een probleem had met een slaapplaats. Eerst lekker gedouched en even niets gedaan. Daarna een plan gemaakt. Hij gaat reizen voor drie maanden door Canada en had het idee om misschien een gedeelte samen te gaan. Het is ons gelukt om het schema zo te wijzigen dat we een week samen kunnen. Ik zie hem volgende week dinsdag en reizen vanaf dan een week samen. Wel zo gezellig. Om elf uur vond ik het wel prima geweest en was het tijd om te slapen. Het was een druk, lang, almaar een geslaagd weekend. Absoluut de moeite waard!

  • 16 Mei 2017 - 21:44

    Meine A. H:

    Dag Kristie,
    Een vol programma en vele indrukken. Erg leuk dat je dit hebt ondernomen. Je zult wel veel foto's hebben gemaakt op jouw 'avonturen' later nog eens te kunnen beleven. Ook goed te horen dat je al een planning hebt voor de volgende week. Succes met de laatste lessen deze week en ik lees graag een volgend verslag.

  • 16 Mei 2017 - 22:47

    José:

    Kind wat een geweldig verjaardagsweekend heb je achter de rug. Ik vertelde aan de buurman dat dit weekend georganiseerd was door school. Waarop hij zei: vroeger ging je gewoon 15 kilometer verderop naar een speeltuin toe. Tja dan is dit wel iets heel anders. Ben ook benieuwd naar je foto's. Maar een foto-avondje inlassen als je weer in Nederland bent. Sterkte deze week nog op school en graag tot een volgend verslag.

  • 18 Mei 2017 - 13:03

    Fvanvalen:

    hallo kristie dat was een druk programma .maar wat heb je veel gezien in die paar dagen ,wij vinden het leuk
    om je zo te volgen nog een goede week op school en wij blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 3056

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: