More of the Citypass - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu More of the Citypass - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kristie Hofman - WaarBenJij.nu

More of the Citypass

Door: Kristit

Blijf op de hoogte en volg Kristie

10 Mei 2017 | Canada, Toronto

Maandag begon met een zonnetje, erg prettig. We hadden school tot half twaalf. Daarna hebben we gelunched, weer in het winkelcentrum. Ik neem iedere keer braaf mijn eigen boterhammen mee, omdat het niet altijd even gezond eten is daar en vooral omdat het erg duur is. Daarna zijn we met zn vijven naar het Ontaria Science Center geweest. Men had ons al gewaarschuwd dat het voor kinderen was, dat bleek ook zo. De heenweg hadden we een bus genomen die niet voor het center stopte, maar aan de andere kant van het park. Nadat we drie keer verkeerd waren gelopen, zijn we toch gearriveerd rond twee uur. Het center zou sluiten om vier uur, dus moesten we snel zijn. Om half drie was er een show over energie waar we naar toe zijn geweest, omdat het dus meer voor kinderen was, was het niveau makkelijk en vroegen we ons af wat we daar een half uur lang deden. Afijn, na drie uur hebben we onze weg vervolgd en hebben we het grootste gedeelte kunnen zien, bekijken en proberen. Het is zeg maar een groot doe-paradijs voor kinderen. Je kunt op veel knoppen drukken voor animatie, en ze kunnen veel dingen uitproberen. Tegen vier uur werden we dr uit gezet. We besloten om een restaurant te zoeken in downtown. Dit bleek achteraf niet zo goed idee. De Blue Jays, het baseballteam, speelde en het was overal heel druk. Uiteindelijk zijn we naar mijn oude residentie gegaan, om bij de Spaanse op de kamer de pasta te eten, die we een week geleden al hadden gekocht. We moesten daarvoor nog wel even verse groente halen. Tegen negen uur was ik weer thuis.

Vandaag begon de dag rustig. Ik moest een paar boodschapjes halen, waaronder fruit en avondeten voor vanavond. Ik was al vroeg wakker, waardoor ik de hele ochtend had. Ik kon zelfs nog even van het weer genieten op/in mijn patio. Samen met de Nederlandse had ik afgesproken met de Zwitser om een tour te doen in de bierbrouwerij hier in Toronto. Het leek me in eerste instantie niet echt een goed idee, drinken voor school, maar goed. Voor een keertje kan het vast geen kwaad .. We hadden de tour om twaalf uur en kregen al een sample vooraf. Tijdens de tour werd gevraagd of we nog een biertje zouden willen, ach waarom niet? De tour duurde een half uur en werd leuk en spontaan verteld door een jongedame. Aan het einde van de tour zei ze dat we echt vers bier hadden. De datum die op het flesje stond was namelijk van vandaag. Tegen enen zijn we naar school gegaan. Tijdens de eerste klas moesten we een kleine presentatie geven over onze geplande wereldreis. Feedback, goede uitspraak. Tweed les was prima en gezellig. De docent op deze dag is veel grappiger en spontaner, waardoor het allemaal vanzelf gaat. Op de andere dagen is de docent meer de politieagent dan een docent. Na de les zouden we eigenlijk naar een baseballwedstrijd gaan kijken, maar die was helaas uitverkocht. Toen werd het de bioscoop. Op dinsdag zijn de kaartjes namelijk de helft. We hebben Beauty and the Beast gezien, in 3D. Sommige hadden hem al vaker gezien, ik nog niet. Leuke film, maar ook niet bijzonder. Tegen half tien was die afgelopen en zijn we naar huis gegaan. Ik heb net gedouched en lig in bed. Morgen weer de ochtendklas! Welterusten!

  • 10 Mei 2017 - 13:28

    Meine A. Hofman:

    Dag Kristie, weer een leuk verslag van jouw belevenissen in Toronto. Je hebt zo al veel gezien van de stad. Een mooie combinatie van studie en 'vakantie'. En wanneer ik de verhalen zo lees ook veel contacten met studiegenoten. Blijf genieten! Je hebt al een mooi vooruitzicht voor aanstaand weekend, een verjaardag en de trip naar The Big Apple.

  • 11 Mei 2017 - 06:08

    José :

    Hé lieve dochter. Wat een idee dat je voor schooltijd al bier gaat drinken. Volgens mij zou je daar nooit aan gedacht hebben om dat hier in Nederland te doen. Eerst even naar de Grols fabriek en dan naar de Universiteit. Ha ha. Ik had er wel bij willen zijn. Allemaal jong volwassenen "dingen" uitproberen die eigenlijk voor kleine kinderen zijn. Grappig. Klinkt wel leuk en gezellig allemaal. Ga zo door!

  • 11 Mei 2017 - 13:03

    Fvanvalen:

    Hoi Kristie fijn dat het allemaal zo goed gaat liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristie

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 3050

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Juni 2017

Reis naar Canada!

Landen bezocht: